
Uczniowie ZS2 uczestniczyli w
wycieczce szkolnej do Pragi i Wiednia (26.05 – 30.05.br.) Opiekunami były
panie: G. Blicharz, B. Kępczyńska, E. Radczyc. Kierownikiem wycieczki była pani
A. Szulc. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Afrykarium we Wrocławiu. Drugiego
dnia w programie wycieczki było zwiedzanie Skalnego Miasta w miejscowości
Ardspach (Czechy) pod opieką
przewodnika, a po przybyciu do Pragi – miał miejsce rejs statkiem po Wołtawie. Praga to jedno z najciekawszych miast w
Europie. Zabytkowe centrum Pragi znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa
UNESCO. Trzeciego dnia skupiliśmy się na klasycznych zabytkach Pragi m.in.: Most Karola, Zamek na Hradczanach,
Katedra Świętych Wita, Wacława i Wojciecha, Praski zegar astronomiczny i in.
Ciekawostką było Muzeum Miniatur, gdzie można było obejrzeć pod mikroskopem
niesamowite rzeczy, np. karawanę wielbłądów w uchu igły czy Wieża Eiffla w
pestce wiśni i in. Pogoda tego dnia nie była dla nas łaskawa, cały czas padał
deszcz, ale i tak się nie poddaliśmy😊.
Czwartego dnia pojechaliśmy do Wiednia, stolicy Austrii, gdzie historyczne
centrum miasta także wpisane jest na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zaskoczyła
nas różnorodność Wiednia – od pełnych przepychu budynków z okresu baroku przez
złotą „secesję” aż po współczesną architekturę. Zwiedzanie składało się z
etapów: pierwszy to tzw. ring autokarem,
a drugi
pieszo pod opieką przewodnika.
Zabytki, które wzbudziły nasze największe zainteresowanie to m. in.: Imperium
Habsburgów, Belweder, Opera Państwowa, Pałac Hofburg, Wieża Dunajska, kolumna Świętej Trójcy (na
pamiątkę epidemii dżumy), Katedra św. Szczepana i wiele innych. Wrażenia
niesamowite… 😉
W drodze powrotnej (piątego dnia
wycieczki) zwiedzaliśmy Jaskinię Macochy na terenie Krasu Morawskiego, nazywaną perłą wschodnich Czech. Zwiedzanie
odbyło się pieszo i częściowo łodziami. Oglądaliśmy
nacieki w postaci stalagmitów, stalaktytów i in., a dalej przepaść Macochy o głębokości 138 metrów
zwieńczyła całość. Polecamy…
Podsumowując, atmosfera na
wycieczce była pełna optymizmu i
pozytywnej energii. Uczniowie integrowali się ze sobą przez cały czas
wycieczki. Pomimo zmęczenia humory dopisywały wszystkim uczestnikom.
|