Szkoła‎ > ‎Aktualności‎ > ‎

Wagary w Krakowie

opublikowane: 26 mar 2018, 11:18 przez Agnieszka Grzymska   [ zaktualizowane 28 mar 2018, 09:39 ]

W dniach 21 - 23 marca 2018 r. wraz z paniami: Ewą Chlipałą, Aleksandrą Jabczyńską oraz Żanetą Rygielską wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa. W środę, tuż po przyjeździe i zakwaterowaniu w hostelu, spotkaliśmy się z panem Marcinem Szymoniakiem, trafnie zwanym „szalonym przewodnikiem”. Zwiedzanie rozpoczęliśmy na Wawelu, następnie udaliśmy się pod Okno Papieskie. Nie mogło zabraknąć również spaceru po Rynku Głównym, na którym znajduje się słynny Kościół Mariacki z ołtarzem Wita Stwosza. Zachwyceni architekturą miasta postanowiliśmy wybrać się także do nowoczesnego Pawilonu Wyspiańskiego, Bramy Floriańskiej i Barbakanu. Czwartek był za to pełen zadumy, powagi i refleksji, bowiem pojechaliśmy do obozu koncentracyjnego Auschwitz.

Ostatniego dnia poznaliśmy nieco inne oblicze Krakowa, czyli dawne miasto Kazimierz. Podziwialiśmy synagogi i kościoły oraz wstąpiliśmy do Galerii Sztuki Polskiej XIX w. w Sukiennicach. Końcowym punktem była Jama Michalika, uznawana za najsłynniejszą kawiarnię artystyczną, w której wypiliśmy po filiżance ciepłej herbaty. Późnym wieczorem udaliśmy się na pociąg i szczęśliwie wróciliśmy do domu.

Największe podziękowania kierujemy do Pani Agnieszki Krakowiak, która opracowała plan wycieczki i zadbała o liczne atrakcje.